Case Study

09.04.2015

Obsługa punktów sprzedaży telefonów komórkowych

Emporia Telecom

Rozwiązanie

Współdzielona sieć przedstawicieli handlowych (WSPH), zwana również siecią łączoną, to alternatywa dla tradycyjnych sieci handlowców oraz rozwiązania jakim są sieci dedykowane, zazwyczaj proponowanego przez firmy outsourcingowe. W przeciwieństwie do tych modeli, handlowcy pracujący w WSPH nie są przypisani konkretnemu klientowi, lecz obsługują kilka niekonkurujących ze sobą firm w każdym odwiedzanym punkcie sprzedaży, czy to w handlu nowoczesnym, czy w tradycyjnym. Na przykład w centrum handlowym przedstawiciel w supermarkecie zajmuje się towarami producentów artykułów motoryzacyjnych, spożywczych i kosmetycznych, następnie przechodzi do położonego obok marketu budowlanego i tam obsługuje producenta artykułów budowlanych, by na końcu odwiedzić salony operatorów GSM w danej lokalizacji, w których opiekuje się produktami producenta telefonów komórkowych.

Handlowcy przechodzą szkolenia dotyczące produktów obsługiwanych marek, by w pełni zyskać dostęp do wiedzy o sprzedawanych produktach, w tym o rozwiązaniach telokomunikacyjnych. Dzięki koordynacji z działaniami kadry zarządzającej i pracownikami odpowiedzialnymi np. za realizację dostaw, mowżliwa jest efektywna egzekucja jasno sprecyzowanych celów ilościowych (wielkość sprzedaży) oraz jakościowych (dystrybucja numeryczna, ilość pozyskanych odbiorców, jakość ekspozycji itp.).

Korzystanie z WSPH nie wymaga tworzenia własnej sieci przedstawicieli handlowych, choć w wariancie optymalnym po stronie klienta zostają kierownicy regionalni, którzy zajmują się koordynacją i kontrolą pracy handlowców. Często WSPH jest wykorzystywana jako uzupełnienie własnych sił sprzedaży, np. przy ekspansji firmy na nowe obszary geograficzne czy wprowadzania telefonów i urządzeń mobilnych do nowych kanałów sprzedaży.

Korzyści biznesowe

W modelu współdzielonej sieci przedstawicieli handlowych koszt obsługi jest prawie dwukrotnie niższy niż w przypadku własnej sieci sprzedawców. Klienci są rozliczani zgodnie z liczbą obsługiwanych punktów sprzedaży. WSPH pozwala rozłożyć koszty stałe utrzymania sieci na kilku klientów oraz znacznie wydłużyć efektywny czas pracy przedstawiciela i bardzo obniżyć koszty dojazdu. Jednocześnie zapewnia nieporównywalną z żadnym innym modelem elastyczność i skalowalność – praktycznie z dnia na dzień można objąć zasięgiem dotarcia całą Polskę i w zależności od potrzeb, równie szybko z niej zrezygnować.

Strona korzysta z plików cookie.

Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij