Biuro prasowe

piątek, Marzec 6, 2015

Tell sfinalizował przejęcie Cursora i Divante, grupa stawia na rozwój związany ze sprzedażą wielokanałową

Po przejęciu Tell będzie wiodącym podmiotem na rynku outsourcingu sprzedaży.

5 marca 2015 realizując postanowienia umowy podpisanej w listopadzie zeszłego roku, Tell przejął 100 % akcji Cursora i 51 % udziałów w Divante za łączną kwotę 23,1 mln zł. Akcje tych spółek zostały wniesione aportem przez OEX SA, który w zamian obejmie nową, skierowaną do niego emisję akcji serii C Tell SA, to jest 25,8% akcji i 21,5% głosów w podwyższonym kapitale spółki.

Przejęcie to kreuje nową jakość na rynku outsourcingu sprzedaży. Tell, do tej pory specjalizujący się w sprzedaży w kanale tradycyjnym, prowadził sprzedaż usług telefonii komórkowej w sieci salonów Orange, Plus i T-Mobile. Po przejęciu Cursora i Divante będzie jednym z największych na polskim rynku podmiotów oferującym kompleksową usługę i operacyjną skalę działania odpowiadającą potrzebom dużych korporacji.

Pozyskaliśmy komplementarne kompetencje, dzięki którym Grupa Kapitałowa Tell staje się wiodącym podmiotem na rynku outsourcingu sprzedaży. Obecnie możemy zaoferować pełną gamę usług związanych ze sprzedażą w kanale tradycyjnym i e-commerce jak również ich integrację i obsługę modelu wielokanałowym, co idealnie wpisuje się w nowe trendy w sprzedaży – mówi Rafał Stempniewicz, Prezes Zarządu Tell SA.

Dzięki transakcji Tell nie tylko zdywersyfikuje swoją działalność, oraz zmniejszy uzależnienie od operatorów sieci komórkowych. Przejęte aktywa zwiększą skalę dotychczasowego biznesu o kilkadziesiąt procent. Łączna wartość przychodów przejmowanych spółek w 2014 roku wyniosła ponad 120 mln zł, a EBITDA ponad 6 mln zł. W perspektywie do 2017 roku Tell planuje osiągnięcie skonsolidowanego wyniku EBITDA na poziomie 25 mln zł.

Cursor i Divante działają w dynamicznie rozwijającym się segmencie e-commerce, co zapewni nam możliwość dalszego wzrostu. Nie przewidujemy synergii kosztowych na dużą skalę, ponieważ biznesy przejmowanych spółek są rozdzielne operacyjnie od dotychczasowej działalności Tella. W przyszłości chcemy nadal pozostać spółką dywidendową – mówi Rafał Stempniewicz, Prezes Zarządu Tell S.A.

Cursor planuje koncentrację na logistyce e-commerce. W listopadzie zeszłego roku spółka uruchomiła jedno z większych w Polsce centrum logistyczne, dedykowane e-sprzedaży i obsłudze materiałów marketingowych. Do grona klientów Cursora należy kilkaset firm z branży FMCG, finansowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, budowlanej i innych.

Wspólnie z Tell chcemy być wiodącym dostawcą usług w obszarze outsourcingu sprzedaży. W ciągu ostatniego roku na nowo zdefiniowaliśmy i rozwinęliśmy naszą ofertę. Dziś obsługujemy dużą część największych korporacji działających w Polsce, z większością współpracujemy w perspektywie długoterminowej. Klienci korzystający z usług Cursora oszczędzają od kilkunastu do kilkudziesięciu procent swoich budżetów. Dołączenie do Grupy Tell pozwoli nam zaoferować klientom jeszcze szerszą gamę rozwiązań z obszaru outsourcingu sprzedaży i szeroko pojętego wsparcia sprzedaży – powiedział Artur Wojtaszek, prezes zarządu Cursor SA.

Divante to jeden z liderów innowacyjnych rozwiązań IT wspierających sprzedaż. Spółka ma na swoim koncie kilkadziesiąt dużych projektów e-commerce, zrealizowanych dla polskich i zagranicznych klientów. Divante pracuje m.in. dla takich marek jak TIM S.A., Solar, Home&You , ING Bank Śląski, CDP.pl i Złote Wyprzedaże. Tomasz Karwatka, Prezes Zarządu Divante wymienia sprzedaż wielokanałową jako jedno z kluczowych źródeł wzrostu.

Chcemy wykorzystać dwucyfrowy wzrost rynku e-Commerce oraz sprzedaż międzynarodową jako paliwa do dalszego rozwoju Divante. Konsumenci chcą być obsługiwani w spójny sposób, niezależnie od kanału sprzedaży. Strona www, aplikacja mobilna, rozmowa z konsultantem czy wizyta w punkcie naziemnym – wszystkie te kanały powinny wymieniać dane o kliencie i ofercie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, wdrażamy dziś systemy łączące funkcje e-commerce, CRM czyli zarządzania relacją z klientem oraz PIM, które pozwalają zarządzać informacją o ofercie z jednego miejsca i dystrybuować ją do wszystkich kanałów – mówi Prezes Divante, Tomasz Karwatka.

Dział PR & Marketing

Strona korzysta z plików cookie.

Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij