Biuro prasowe

wtorek, Luty 25, 2014

Outsourcing4Pharma – optymalizacja logistyki materiałów marketingowych

Spółka Cursor, oferująca usługi z zakresu wsparcia marketingu i sprzedaży oraz spółka Ad Land Medical Group, dostarczająca rozwiązania dedykowane dla sektora medycznego, wprowadzają na rynek innowacyjną ofertę z zakresu logistyki materiałów marketingowych. Outsourcing4Pharma to rozwiązanie dopasowane do specyfiki działania firm farmaceutycznych, które pozwala o kilkadziesiąt procent ograniczyć koszty zarządzania produktami marketingowymi i zwiększyć efektywność pracy product managerów oraz przedstawicieli handlowych.

Oferta konsorcjum spółek Cursor i Ad Land Medical Group umożliwia połączenie w funkcjonalną całość obsługi różnorodnych aktywności marketingowych. W ramach Outsourcing4Pharma firma farmaceutyczna może powierzyć zewnętrznemu partnerowi realizację takich procesów jak: magazynowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych do struktur handlowych (w tym POSM, systemy wystawiennicze, ulotki, foldery, próbki i produkty), kompleksowa obsługa konferencji, targów i eventów, serwisowanie materiałów ekspozycyjnych, obsługa programów lojalnościowych i co-packing oraz wsparcie działań z zakresu e-marketingu.

Usługi Cursor i Ad Land Medical Group są realizowane w oparciu o ergonomiczny i prosty w obsłudze system informatyczny dostępny z poziomu przeglądarki internetowej, nie wymagający instalacji. Rozwiązanie umożliwia użytkownikom samodzielne zarządzanie materiałami wspierającymi sprzedaż, planowanie wydarzeń marketingowych oraz dostęp do raportów, także z poziomu smartfonów i tabletów. System jest adaptowany do indywidualnych potrzeb firmy lub jej poszczególnych działów i pozwala na odzwierciedlenie dowolnych ścieżek akceptacji w ramach realizowanych procesów. Aplikacja zapewnia rozproszonym geograficznie przedstawicielom handlowym bieżący dostęp do informacji na temat stanów magazynowych (wirtualne magazyny) oraz poglądu zdjęć produktów. Umożliwia także zamawianie produktów wraz z wyborem miejsca ich dostarczenia, automatycznie generując informacje  o gabarytach i wadze przesyłki. System raportowania dostarcza szczegółowych danych o poszczególnych produktach (np. ich popularności i rotacji) oraz aktywności przedstawicieli handlowych. Efektywne zarządzanie zwrotami sprzętu zapewnia śluza serwisowa i renowacja materiałów.

Usługa Outsourcing4Pharma bazuje na wykorzystaniu naszych wieloletnich doświadczeń ze współpracy z firmami farmaceutycznymi. Znajomość branży pozwoliła nam opracować rozwiązanie wpisujące się w rzeczywiste potrzeby takich podmiotów. W tak dużych i rozproszonych strukturach, charakteryzujących się mnogością i różnorodnością prowadzonych działań promocyjnych, optymalizacja zarządzania materiałami marketingowymi wpływa na podniesienie efektywności funkcjonowania całej organizacji – powiedział Wojciech Wojtaszek, company director Ad Land Medical Group.

Usługa umożliwia zamianę kosztów stałych na koszty zmienne, dopasowując poziom wydatków na magazynowanie, kompletację, instalację i dystrybucję materiałów do skali rzeczywiście prowadzonych operacji. Precyzyjny system monitorowania efektywności wykorzystania poszczególnych produktów promocyjnych pozwala dopasować ich zakupy do realnego zapotrzebowania. Dodatkowo wykorzystanie skumulowanych wolumenów operacji spółek Cursor i Ad Land Medical Group zapewnia dostęp do znacznie niższych cen realizacji czynności operacyjnych, np. przesyłek kurierskich.

Outsourcing4Pharma pozwala zoptymalizować działania promocyjne, nie tylko redukując koszt ich obsługi, ale także dopasowując skalę i charakter aktywności do realnych potrzeb firmy farmaceutycznej. Wpływa to zarówno na ułatwienie pracy product managerów oraz wzrost efektywności handlowców, jak i na poprawę produktywności procesów wspierających sprzedaż – mówi Grzegorz Wroniszewski, group account director Cursor SA.

Cursor i Ad Land Medical Group dysponują rozbudowaną infrastrukturą logistyczną, umożliwiającą sprawną obsługę procesów marketingowych nawet w przypadku najbardziej rozproszonych geograficznie struktur. Konsorcjum posiada 6 centrów dystrybucyjnych klasy A o łącznej powierzchni 25 000m2: Warszawa x 4 (Łubna), Trójmiasto (Gdańsk), Śląsk (Czeladź), spełniających normy ISO 9001:2008, GHP, GDP, GMP, HACCP. Do krótkoterminowego składowania lokalnego dedykowanych jest ponad dwadzieścia własnych lokalizacji, strategicznie rozlokowanych na terenie kraju. Ponadto w cenie dystrybucji, klienci mogą skorzystać z 7-dniowego magazynowania przesyłek w ponad pięćdziesięciu cross-dockach regionalnych. Przedstawiciele medyczni mogą odbierać przesyłki w wybranej przez siebie lokalizacji, w dogodnym przedziale godzinowym. Zasoby operacyjne konsorcjum Cursor i Ad Land Medical Group to także kilkadziesiąt mobilnych ekip instalacyjnych z uprawnieniami do prac elektrycznych oraz ponad 1800 merchandiserów.

Do grona klientów spółek należą m.in. koncerny GlaxoSmithKline, Novartis, Merck, Sandoz, AstraZeneca, USP i Polfarmex.
 

Dział PR & Marketing

Strona korzysta z plików cookie.

Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij